بهترین فیلم های خارجی: تام هنکس

پنجشنبه 16 بهمن 1399
20:45
admin

ممکن است بگویید یک نظریه یکپارچه درباره تام هنکس وجود دارد: این بازیگر تعداد زیادی فیلم در کارنامه خود دارد، اما همیشه تام هنکس است. در نتیجه، او اغلب به بازی در یک شخصیت متهم می شود: شخصیت کاملاً شایسته، خوش قلب، نجیب اما فرومایه. البته این یک واقعیت اشت- هنکس هر چقدر تلاش کرد به عنوان تراویس بیکل شناخته نشد. اما این عادلانه نیست که بگوییم هنکس بارها و بارها یک را شخصیت بازی کند و مطمئناً منصفانه نخواهد بود اگر بگوییم او خودش را به چالش نمی کشد یا شانس خود در سایر نقش ها را نمی آزماید. ممکن است او فقط تعداد مشخصی نت را پخش کند، اما همیشه موفق می شود صدای منحصر به فردی با آنها ایجاد کند.


روزی زیبا در محله و سگ تازی جدیدترین فیلم های تام هنکس هستند که در سال های 2019 و 2020 منتشر شدند. روزی زیبا در همسایگی رقابت تنگاتنگی بین فیلم های کلاسیک هنکس مانند فارست گامپ یا نجات سرباز رایان برای دستیابی به یکی از بهترین فیلم های خارجی تاریخ و همچنین کارنامه شخصی او دارد و به دلیل عملکرد درخشان او در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد.هنکس از شش نامزدی، دریافت سه جایزه (دو جایزه اسکار متوالی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای "فیلادلفیا" در 1993 و "فارست گامپ" در 1994) کسب کرده است اما علی رغم انجام کارهای قابل توجه، او نزدیک به دو دهه نامزد دریافت جایزه در مراسم اسکار نشده بود.

در ادامه به بهترین فیلم های این بازیگر پر افتخار خواهیم پرداخت.

فیلم آپولو 13 (1995)

"هیوستون، ما یک مشکل داریم." شرح ران هوارد از ماموریت تقریباً فاجعه بار ناسا در سال 1970 مانند یک فیلم در ژانر فاجعه عمل می کند: سه مرد به فضا پرتاب می شوند. یک چیزی اشتباهه. این سه خلبان آموزش دیده، با کمک ده ها نفر از مردم در زمین، کار می کنند تا با خیال راحت خود را به خانه برسانند. هرکسی که به مجموعه ای از دائره المعارف ها یا اینترنت دسترسی داشته باشد، می تواند بفهمد چه اتفاقی می افتد. کاری که این فیلم انجام می دهد این است که شما را در آن فضای شناور قرار می دهد، درست در کنار فضانوردان و شما را در چگونگی اتفاق افتادن آن سهیم می کند و این همان جایی است که هنکس وارد می شود.

و این نقش اجازه می دهد تا هنکس خصوصیاتی را که ما برای ارتباط با او به دست آوردیم به طور کامل نشان دهد: حس ذاتی نجابت، فروتنی، عزم راسخ ، مهربانی، صداقت و اخلاق. به هر حال آپولو 13 زمانی است که او شخصیتی مهم را بازی کرده است و توانسته در این کار نمادین شود. این نماد نقش جیمز لاول را که نقش اصلی هنکس است، با این جمله مهر و موم می کند: "من دوست دارم به خانه بروم. "

فیلم فارست گامپ 1994 - از بهترین فیلم های خارجی تاریخ

بازی کردن در نقش یک احمق مقدس کار آسانی نیست. افرادی که با فارست ملاقات می کنند، او را به خاطر قلب بسیار مهربان و کمی ساده لوحی اش می شناسند و دوستش دارند. این فیلم بسیاری از راه های تأثیرگذاری او بر تاریخ و لمس زندگی های مختلف را برجسته می کند.

زیبایی عملکرد او در این است که هم یک دوره تفرقه انگیز را در تاریخ آمریکا به طنز تبدیل می کند و هم بر صداقت و خوش بینی که همیشه بخشی از شخصیت آمریکایی ها بوده است، تأکید می کند. مطمئنا این یک ایده بدیهی است، اما به بازیگری احتیاج داشت که بتواند آن احساسات را به چیزی تکان دهنده و واقعی تبدیل کند، و هیچ کس روی کره زمین برای این نقش بهتر و مناسب تر از هنکس نبود.


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوافیلم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]